Home Blog Page 126

Tet ප්‍රහාර

ලබන වසරේ දෙසැමිබර් මාසය වන විට අප සංවිධානය දෙකඩ වී වසර දහයකි. බොහෝ දෙනෙකු අදටත් සිදු වූ දෙය නොදනිති. මේ ගැන මේ දෙසැමිබරයේ සිට ඊට සහභාගී වූ අය හරහාම සංවාද කරන්නෙමු. ඌරාගේ මාළු කැපිය යුත්තේ ඌරාගේ ඇගේම තබාය. නැතහොත් දියමන්ති කැපිය යුත්තේ දියමන්ති වලින්මය. උදාහරණයක් ලෙස සුමිත් චාමින්ද විසින් බුද්ධික බණ්ඩාර ගැන කරන විග්‍රහයක් බලාපොරොත්තු වන්න. එකවර සියළු දෙනා, සියළුදෙනාට...

ආශාව පාවා දිය හැකිද?

2004 වර්ෂයේ දෙසැම්බර් 26 වනදාට පසු අප සංවිධානයේ ධෛර්ය රදවා ගනු වස් නැවත නැවත නැරඹු ච්ත්‍රපට දෙකක් ඇත. 01 ක්ලින්ට් ඊස්ට්වුඩ් ගේ unforgiven 02 කෙන් ලෝච්ගේ The Wind that shakes the Barley අනාගත දිනක දී ඉහත දෙවන ච්ත්‍රපටිය ගැන නිර්මාල් රංජිත් මහතා දේශනයක් කරන බවට අපට සැල විය. නිර්මාල් රංජිත් යනු විප්ලවාදී දේශපාලනය කැත විදිහට පවා දුන් වර්ගයේ භාග මැදපාන්තික සිතන්නෙකි. කෙන්...

ඒක අලුත් තත්ත්වයක්

සිය රැකියාව වශයෙන් දිගු කලක් සේවය කළ තොටියෙකු සිතා සිටියේ තමන් ගේ සේවය අති විශ්ෂ්ඨ එකක් වන බවත් තමන් නොමැති නම් මිනිසුන්ට එගොඩ මෙගොඩ යන්නට කිසිම අකාරයකින් හැකියාවක් නොලැබෙනු ඇති බවත්ය. මේ අතර අලුතින් පාලමක් ඉදිකරන්නට යන බව දැනගත් තොටියා සැමට කීවේ ඕවා බොරු කතා කවදාවත් පාලම හදන්නේ නෑ. ඒ නිසා මට තමයි හැමදාම මිනිස්සු එගොඩ මෙගොඩ කරවන්න වෙන්නේ...

යළිත් වරක් පුනරීක්ෂණය කරමු

මෙහි පහත පළ වන්නේ අසූව දශකය අග ජ.වි.පෙ වෙනුවෙන් අරගල කළ නායකයෙකි. අපි එදා මෙම සම්මුඛ සාකච්ඡාව පළ කරනු ලැබුවේ මාතොට සගරාවේය. එදා ඔහු පෙනී සිටියේ නිර්ණාමිකවය. අදත් ඔහු ගේ නම නිර්ණාමිකව තැබීමට අපි තීන්දු කර ඇත. අදත් ඔහු නිර්ණාමිකව දේශපාලනය කරමින් සිටියි. දැන් දශකයකට වඩා වැඩි කාලයක් ගත වී ඇති අතර අලුත් පරම්පරාවට මෙම සම්මුඛ සාකච්ඡාවෙන් උපුටා ගැනීමට...

දුම්බීම හා ලිංගිකත්වය- සංවාදය හෝමාගම රෝහල

පසුගිය දිනෙක හෝමාගම රෝහලේ වෛද්‍යවරුන් විසින් සංවිධානය කළ සම්මන්ත්‍රණයක් ඇමතීමට දීප්ති හට ආරාධානාවක් ලැබුනි. එම සංවාදය සංවිධානය කළ හෝමාගම රෝහලේ වෛද්‍යවරුන් සමග දීප්ති පැවැත්වූ සංවාදයේ හඩපටයේ සංස්කරණය කළ කොටස් කිහිපයක් අපි ඔබට ඉදිරිපත් කරන්නෙමු. දීප්ති මෙහිදි වෛද්‍ය විශේෂඥයන් ඉදිරිපිට කතා කරන්නේ බටහිර වෛද්‍ය විද්‍යාවට සදාචාරයෙන් පිළිතුරු දිය නොහැකි බවයි. එම අදහසට වෛද්‍යවරුන් බහුතරය එකගතාවය පළ කරන අතර එය අලුත් තත්ත්වයක්...

ඊජිප්තුව; වටහා ගැනීම

ධනවාදයට එරෙහි වාමාංශික ව්‍යාපාරවල බංකොලොත් ඥාණයත්, සමාජ-ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී තෙවැනි මාවතත් අවසන් වූ පසු ලෝකයට ඉතිරි වූයේ ටී.ඇස් එලියට් කී පරිදි මුඩු බිමකි. ඉන්පසු සියළුදෙනා සාකච්ඡා කරනු ලැබූයේ සංවර්ධනය සහ නිම නොවන වෙළෙදපොළ වර්ධනයයි. අරාබි වසන්තය නමින් අලුත් සටන් ශෛලියක් ආවේ ඉන්පසුවය. සියළුදෙනා එය වැළද ගත්තේ අලුත් දෙවියෙකු හමුවූවාසේය. ඊජිප්තුවේ තහීර් චතුරස්‍රය ධනවාදයට විරුද්ධව අරගල කරන ‘හතරවැනි මාදිළිය’ බවට පත් විය. ඊජිප්තුවේ...

වම යනු කුමක් ද?

ලංකාවේ අලුත් දේශපාලන පරම්පාරවක් ඉන්නව ‘වම ‘ (left) කියන්නේ මොකක්ද කියලවත් දන්නෙ නැති අපි ‘වම ‘ කියන්නේ කුමක්ද කියල බලමු. ඉතිහාස කතාවට අනුව වම කියන්නේ  ‘හේගල්ගේ දර්ශනය ‘ විවේචනය කරපු සහ ඊට එකග වෙච්ච අය අතර විවාදයෙන් බිහිවුණු වචනයක්. මොකද ඒ යුගයේ  ‘රාජයේ ‘ මතවාදය වුනේ හේගල්ගේ දර්ශනය වටහා ගත් අය මගින් ‘වම ‘ නිරූපණය වුනා. අනෙක් අය ‘දකුණ ‘...

ගතානුගතික මත උඩුයටිකුරු කරමු

ධනවාදී සමාජයක ජීවත් වන ජහමනයාට මනුෂ්‍ය ජීවියෙක් ලෙස තමාවම වැටහෙන්නේ අතීතයෙන් වර්තමානය හරහා දිදුලන අනාගතයකට ගමන් කරන බවය. ඒ සාමාන්‍ය  විශ්වාසයයි.මීට ප්‍රතිවිරුද්ධව ඊනියා බුද්ධිමතාට කාලය සැම විටම පෙනෙන්නේ ප්‍රතිරූප (images) හැටියටය.එබැවින් බුද්ධිමතුන්ට අනුව අප ජීවත් වන්නේ අතීතයේය. මේ දයාන් ජයතිලක මහින්ද චින්තනය ගැන කියන මතයයි.(Opinion එක) ශ්‍රී ලංකාවේ ගැටළුව වන්නේ මහින්ද රාජපක්ෂවත්, ඔහුගේ ජනාධිපති ධූරයවත් නොව,ඔහුගේ විස්තෘත පවුලයි.ඔහුගේ වරිගය සහ...

ධනවාදය යනු කුමක් ද? සම්මන්ත්‍රණයේ හඩපටය

අප විසින් සංවිධානය කළ ධනවාදය යනු කුමක් ද යන සම්මන්න්‍රණයේ හඩ පටයට සවන් දෙන්න. අප විසින් ඉදිරියේ දී මෙම සම්මන්ත්‍රණයේ වීඩියෝව හෙළිදක්වන්නෙමු.

පශ්චාත්-නූතනවාදය එන්නේ මොකාටද? කියා ඇසූ එකාගේ ප්‍රායෝගික ජීවිතය

ලංකාවේ සාමාන්‍ය මිනිසුන් අහලවත් නැති දෘෂ්ටිවාදයක් තියෙනව දේශපාලනික නිවරදිභාවය (political correctness ) කියල.මේ න්‍යායට අනුව අධිපති සමාජ බලරටාවේ සුළු-ජාතිකයන්ට,ස්ත්‍රීන්ට,ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයට හානි වන භාවිතාවන්ගෙන්,වචන වලින් ඉවත් වෙනව. උදාහරණයක් වශයෙන් මේ න්‍යාය අනුගමනය කරන විට යම් දේශණයකදී  පිරිමියෙක් මෙහෙම කියනව.සුදු පිරිමියෙක් හැටියට ඔබව ඇමතීමේ දී .... අර්ජුන පරාක්‍රම කියන්නේ 90 දශකය මැද දී මේ  PC ලෙඩේ ලංකාවේ විශ්ව-විද්‍යාල වලට බෝ කරපු ප්‍රථමයා....

Follow us

4,043FansLike
58FollowersFollow
145SubscribersSubscribe

Latest news