Home Blog Page 2

බලන්න ඔවුන් විනෝද වන හැටි !

පාස්කු ඉරිදා සිදු වූ මහා ඛේදවාචකය අලලා අප විසින් කරන ලද භූ-දේශපාලනික විශ්ලේෂණය කියවා බැලු යම් යම් හිතවතුන් යෝජනා කරන ලද්දේ සිදුවීම සාමාන්‍ය මිනිසාට වටහා ගත හැකි සරල මට්ටමට පැතලි කරන ලෙසය.                  ලංකාවේ පැවති ‘සිවිල් යුද්ධය’ (Civil War) ‘යුද්ධයක්’ ( War) ලෙසින් වටහා ගත් ශ්‍රී ලංකාවේ සන්නද්ධ හමුදා සහ එහි බුද්ධි අංශ මෙම සිදුවීම අර්ථකථනය කර ගැනීමට උත්සාහ දරන්නේ ද...

පාස්කු ඉරිදා සිදුවීම පිළිබඳ සංකල්ප පත්‍රිකාවක්

නව අධිරාජ්‍යවාදය වටහා ගැනීමට ප්‍රවේශයක්.               පාස්කු ඉරිදා දේව මෙහෙයන්ට සහභාගී වූ  මහජනයාට එරෙහිව මුස්ලිම් මූලධර්මවාදීන් එල්ල කරන ලද ප්‍රහාරය අප දේශපාලනිකව හෙළා දකින අතර ඉන් මියගිය සහ තුවාල වූ ජනයාගේ පවුල්වලට අපගේ ශෝකය පළ කරන්නෙමු.                    1956 වර්ෂයේ බණ්ඩාරනායක මහතා මැදිකොට ගෙන බිහිවූ දේශපාලන විපර්යාසය අර්ථකථනය කිරීමට අපට 1988 අගෝස්තු දක්වා බලා සිටීමට සිදුවිය. එනම් වසර 32 ක් ගත විය. නමුත් 21...

අව්‍යාජ බිරියානි

වරායේ රස්සාව කරන ගමන් විනෝදයට ‘අව්‍යාජ ආහාරපාන’ විචාරය කිරීම බණ්ඩා නම් youtuber ගේ රාජකාරියයි. ඔහුගේ youtube තේමාව මෙසේ ය. “අද නම්  නැති වෙන්න කන්නයි යන්නෙ”. මෑත දිනකදී ආර්. ප්‍රේමදාස මහතා ජනතාවාදයේ කෙළවරට ගොස් මියගිය ආමර් වීදිය හන්දියට ආසන්න තැනක පිහිටි ‘The Biriyani’  නම් ඉන්දීය බිරියානි අවන්හලකට ගොඩ වන්නේ “හයිද්‍රාබාදි-ඩම්-කච්චි-චිකන් බුරියානි” එකක් අනුභව කිරීමට ය. 90 දශකයේ ‘අපි නොදන්න live’...

අව්‍යාජත්වයේ අවන්හල

  අනුරාධ දිසානායක නම් Youtuber විසින් ආරම්භ කරන ලද ‘Liquids  show’ නම් වැඩසටහන් මාලාව විසින් 90 දශකය අග එක්තරා මතකයක් අලුත් කරවයි.  ‘බොනවා කියන’ ප්‍රශ්නය දෙස ඔහු දාර්ශනික බැල්මක් හෙළයි. අනුරාධගේ සටන් තේමාව 90 දශකය අග භාගයේ X කණ්ඩායමේ ඓන්ද්‍රීය සාමාජික සාමාජිකාවන්ට අමතක වීමට නො හැකිය. ගැටලුව  මෙසේ නැවත සූත්‍රගත කළ හැකිය. සංස්කෘතිකව බොන්න මිනිස්සුන්ව පුහුණු කළ හැකිද? අනුරාධගේ තේමාවන්...

පක්ෂයෙන් පුංචි පණිවිඩයක්

ත්‍රිමාන වෙබ් අඩවියේ සියලු පාඨක  පාඨකාවියන්ට සහ පොදු ජනයාට සුබ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා !            ක්ලාරා සෙට්කින් නම් දේශපාලන චින්තිකාව ලෙනින් නම් විප්ලවවාදියාගේ ජීවිතයේ නැති මුඛ ගුණාංග තුනක් මෙලෙස  කැටි කළේය .              ( 1 ) කොන්ෆියුසියස් වැනි මුනිවර භූමිකාව.                  ( 2 ) දොන් ජුවන් වැනි  වසඟකරුවාගේ                          භූමිකාව.                 ( 3 ) සංස්කෘතිය අරබයා  පිළිස්තීනු භූමිකාව.                  විසි එක්වැනි සියවසේ  දෙවැනි දශකය අවසානය වන විට ලිබරල් වාමවාදයේ මුඛ්‍ය ප්‍රතිවිරෝධයන්...

මේක කොමෙන්ටුවක්

ගොඩක් ස්තුති අජිත්. අජිත් කියල තියෙන දේවල් ගොඩක් වටිනවා වමේ අයට. මම ගොඩේ ද ඔයා නාගරික ද වගේ කතා වලින් එතරම් සමාජයට වැඩක් නැති නිසා අපි දෙන්න ඒ කතාව දැන් පැත්තකින් තියමු. ඒ ඇරුනහම අජිත් කියන ව මෙහෙම. 'නලින් ගේ මාළු එයාගේ ඇඟේ තියල කපනවා නම් මහේෂ් යොදා ගත යුතුව තිබුණේ ජිජැක් ගේ Parallax View කියන කෘතිය සහ අසමාන්තර දැක්ම කියන...

අකුරු මැකී නෑ කොළ ගැළවී නෑ හපුගොඩ – මහේෂ් හපුගොඩ ට පිළිතුරක්

මහේෂ් හපුගොඩ මිතුරා ඔහුගේ ලිපියකින් කොටසක මවිසින් ලියන ලද "මගේ ලෝකයෙන් අහවල් ලෝකය හා ගෙල්මන් ගේ අරී අට මග" ලිපියට පිළිතුරක් ලියා තිබුණි. ඒ "වෙනස් කල යුත්තේ යථාව ය" මැයෙන් පළවූ ලිපියකිනි.  යොමුවට මෙතනින් යන්න.  එතැනදී ඔහු මෙවන් සාධාරණ ප්‍රශ්නයක් ද නගා තිබුණි,  "විප්ලවීය ක්‍රියාවකදී යම් ‘සිද්ධියක්’ සිදුවීමට සංකේත පිළිවෙල උල්ලංඝනය කිරීමට (ප්‍රකෘතිය විකෘති කිරීමට) සිදුවන බව න්‍යායිකව පහදන මගෙන් අජිත්...

‘අවතාරය’ වෙනුවෙන් අපේ අදහස

වාමගාමී දේශපාලනය පැත්තෙන් ඔබලා යෝජනා කරන ඉදිරි න්‍යාය පත්‍රය කුමක්ද? මුලින්ම කියන්න ඕනි දෙය තමයි වමේ දේශපාලනය පැත්තෙන් විශේෂයෙන් එහි අනාගතය පැත්තෙන් ගත්ත ම අපි ඉන්නේ යම් විරුද්ධාභාෂයක (paradox) කියන එක. අපි ඒක මෙහෙම කියන්නම්. අපි නිතරම කියන දෙයක් තමයි විසි එක් වන සියවසේ වමේ ව්‍යාපෘතිය අවසන් කියන එක. ඒ කියන්නේ පරණ විදියට මේ ඩිජිටල් තාක්ෂණ සියවසේ වැඩ කරන්න බැහැ....

අසන්ධිමිත්තා දැකල පුරුදු කෙනෙක් ද?

මෙම ලිපිය සඳහා ප්‍රස්තුත වන්නේ අශෝක හඳගම අධ්‍යක්ෂණය කළ “අසන්ධිමිත්තා“ (2018) හා මලිත් හෑගොඩ අධ්‍යක්ෂණය කළ “දැකලා පුරුදු කෙනෙක්“ (2014) නමැති චිත්‍රපට ය. එම චිත්‍රපට විමසීම සඳහා අප පාදක කර ගන්නේ යථාර්ථයේ ප්‍රබන්ධමය මානය, සිනමාව දෘෂ්ටිවාදී යාන්ත්‍රණයක් හා මනෝවිශ්ලේෂණය තුළ භාවිතා වන සහජාශය, දැක්ම හා ස්වපීඩාකාමය යන සංකල්ප ය. අපි මුලින්ම “අසන්ධිමිත්තා“ චිත්‍රපටය විමසා බලමු. “අසන්ධිමිත්තා“ යනු සමන් වික්‍රමාරච්චිගේ ඒ...

අමල් පෙරේරා ට මොකද වුණේ, ක්‍රොනන්බර්ග්ගෙන් දැන ගන්න

වර්තමාන Netflix යුගයේ සිනමාව මේ වන විටත් මියගොස් ඇති බව කැනේඩියානු චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂ ඩේවිඩ් ක්‍රොනන්බර්ග්ගේ අදහස යි. සිනමාවේ මෙම තත්වය ඛේදවාචකයකට වඩා සිනමාවේ පන්ති අරගල අවස්ථාවක් ලෙස සලකන්නේ නම් ඉදිරියටත් තමන් සිනමාව සමඟ කටයුතු කරනු ඇති බව ඔහු සඳහන් කරයි. සිනමා ශාලාවේ විශාල තිරය මිලියන ගණනක් වූ කුඩා තිර බවට කැබලි වී ඇති බව ඔහු පෙන්වා දෙයි. තවදුරටත් තමන්...

කුල්මත් අවසානය

මිෂයිල් හනෙක අධ්‍යක්ෂණය කළ “Happy End” (කුල්මත් අවසානය) (2017) චිත්‍රපටය සන්තුෂ්ටිය ම පරම වූ පශ්චාත් නූතන පවුල මෙන්ම ඒ හා බැඳුණු අනාරක්ෂාව වටා කේන්ද්‍ර වී ඇති චිත්‍රපටයකි. ක්‍රමයට එරෙහිව පිළිතුරක් ගොනු කර ගැනීමට ඇති සමාජීය නො හැකියාව තුළ කුටුම්භය යනු කුමක්දැයි නිරූපණය කිරීමක් ලෙස ද “Happy End” චිත්‍රපටය හඳුන්වා දිය හැකි ය. මෙම චිත්‍රපටය ආරම්භ වන්නේ ඊව් (Fantain Hardune) නැමැති...

Follow us

4,038FansLike
58FollowersFollow
165SubscribersSubscribe

Latest news