Home Blog Page 3

මේ සිංහල අපගේ රටයි…

මේ සිංහල අපගේ රටයි... මහාචාර්ය නලින් ද සිල්වා මහතා විසින් ඉතාම දුක හිතෙන කතාවක් යම් තැනක සටහන් කරලා තියෙනවා දැක්ක. මේ බ්ලොග් සටහන ලියන්න හිතුනේ එම කතාව පාදක කරගෙන. මහාචාර්යවරයා මතු කරන එම කරුණ නම් නන්දා මාලනිය විසින් 'මේ සිංහල අපගේ රටයි' නම් අපුර්ව දේශාභිමානී ගීතය ගායනා කිරීම නවත්වා ඇති බව සහ ඒ සඳහා මහාචාර්ය සුචරිත ගම්ලත් ගේ විචාරය බලපා ඇති බව ය.  මම හිතන...

හඳගමගේ විවාහය ගැන හිච්කොක්ගෙන් අහමුද?

මිනිසුන් ඒකාන්ත වශයෙන්ම තමාට පමණක් අභ්‍යන්තරික යැයි සලකන ප්‍රපංච පවා පරයෙකුගේ උගුලක ඵලයක් නම් මිනිසාගේ ලිංගික ආශාව, විවාහය, ප්‍රේමය පවා ප්‍රබන්ධ ලෙස සැලකිය නොහැකිද? මිනිසෙක් තම ප්‍රේමවන්තිය තෝරා ගන්නේ ස්වාර්ථයක් ලෙස මිස පරාර්ථයක් ලෙස නොවේ. නමුත් ඇල්ෆ්‍රඩ් හිච්කොක් විසින් නිර්මාණය කළ Vertigo (1958) නම් චිත්‍රපටය අපට යෝජනා කරන්නේ ඔබගේ අතිපුද්ගලික රහස් තෝරා ගැනීමක් පවා වෙනත් පුද්ගලයකුගේ උපක්‍රමික අදහසක් වීමට...

මානවයාගේ කායික විද්‍යාවේ යතුර මිනිස් කායික විද්‍යාව තුළ ඇත.

  දේවල් වටහා ගන්න පිළිවෙල වෙනස් කිරීමට කාලය පැමිණ ඇත. 90 දශකය මැද දී යහපත් - අවංක - අධිෂ්ඨානශීලි සහ ධනපති විරෝධී මිනිසකු අප සංවිධානය තුළ ප්‍රර්ථනා කරන ලද්දේ පවිත්‍ර - අල්පේච්ඡ - Game නොගහන - පශ්චාත් - නුතනවාදය සිංහලෙන් න්‍යායගත කළ - ස්ත්‍රීවාදී - යහපත් මනුෂ්‍යයෙක් ලෙස දීප්තිවය. දැන් ඒ සියල්ල උඩුයටිකුරු වී ඇත. දැන් සිටින දීප්ති නරක -...

ඥාණසාර නම් ප්‍රපංචය තේරුම් ගැනීම

ඥාණසාර යනු පුවත් මවන සමාජ රීති නොතකන භික්‍ෂුවක් යැයි කියා ගන්නා පුද්ගලයෙකි. ඥාණසාර වාහන බලපත්‍රයක් නොමැතිව බීමත්ව වාහනයක් පදවා ශ්‍රී ලංකා අධිකරණය ඉදිරියේ වරදකරුවෙකු වූ අයෙකි. එම නිසා ඔහුගේ භික්‍ෂූත්වය ගැන කතා කිරීම අවශ්‍ය නොවේ. අවශ්‍ය වන්නේ ඥාණසාර  නම් ප්‍රපංචය තේරුම් ගැනීමය​.  සමාජ ආර්ථික සහ සංස්කෘතිමය වශයෙන් ප්‍රගාමි සමාජයක ඥාණසාර වැනි පුද්ගලයෝ සිටින්නේ සිර ගෙදරක හෝ මානසික පුනරුත්ථාපන ආයතනයකය​. එහෙත්...

මෙඝන් ගේ පෙනෙන ගවුම හා නොපෙනෙන පෑන්ටිය

මෙඝන් මාකල් හා හැරී ගේ මංගල්‍යයේ නොපෙනෙන  පැති  කඩක් තිබේ. ත්‍රිමාණ  වෙබ් අඩවියේ මේ ලිපිය "හැරී දෙස බලා සිටින ඔබ ඇත්තටම නිදහස්ද " බලන්නේ දැනට රාජකීය පවුලට කැමැත්ත ඇති ජනයා දෙස සාමාන්‍ය  රැඩිකල් වම විවේචනාත්මකව බලන ලෙසින්මය. උදාහරණයක් වශයෙන් හැරී හා මෙඝන් ට සුභ පතා  ෆේස්බුක් පොස්ට් එකක් මම පල කළෙමි. එයට විරුද්ධව අදහස් දැක්වූ ස්වීඩනයේ දර්ශනවාදය ඉගෙන ගන්නා  සහෝදරයෙක් මම මෙඝන් ගේ මෙලනින් සංඛ්‍යාව...

තනි තටුව; ජීවිතයේ ප්‍රබන්ධ මානය

2002 වර්ෂයේ දී අශෝක හඳගම විසින් නිර්මිත ‘තනි තටුව’ චිත්‍රපටයේ රැඩිකල් මානය වූයේ එමඟින් නිරූපණය වූ ලිංගික වෙනසේ ප්‍රබන්ධමය මානයයි. චිත්‍රපටය රිදී තිරය මත වැක්කෙරෙන තුරු අප ‘ලිංගික-වෙනස’ ස්වභාවික එකක් ලෙසින් අවබෝධ කරගෙන සිටියෙමු. නමුත් ‘තනි තටුව’ චිත්‍රපටය විසින් ලිංගික වෙනසේ (ස්ත්‍රී-පුරුෂ භේදය) ප්‍රබන්ධ මානය (Fictional Nature) තහවුරු කරන ලදී. ශ්‍රී ලාංකිකයන් බහුතරය ලිංගික වෙනස හෝ ලිංගික සංස්කෘතිය ස්වභාවික එකක්...

බොහෝ ශ්‍රී ලාංකික උගතුන් තුල කුහක සහ ඊර්ෂ්‍යා ගති ලක්ෂණ ඇත්තේ මන්ද ?

මට හමුවූ ශ්‍රී ලාංකික වෘත්තිකයන් (උගතුන් ) තුල තිබෙන අතිශයින්ම කුහක සහ ඊර්ෂ්‍යා  ගති  මාගේ අවධානයට ලක්වී තිබේ. අපේ උගතුන් කුහක සහ ඊර්ෂ්‍යා සහිත  කුඩුකේඩු මනසකින් ක්‍රියා කරන්නේ මන්ද ? මම එය අධ්‍යනය කරමි. පහත දැක්වෙන්නේ එක් උදාහරණයකි.  මෑතකදී  ගංජා භාවිතය සහ සෞඛ්‍ය පිලිබඳව මනෝ වෛද්‍ය ආචාර්‍ය මන්ඩේ  ඉග්වේ (නයිජීරියාව) , විශේෂඥ මනෝ වෛද්‍ය උපාලි පීරිස්    සහ මා විසින් ...

හඳගම සහ අනන්‍යතාවය

සමකාලීන ලිබරල්-ධනවාදී සමාජ අන්තර්ගතයන් සකස් වී ඇත්තේ ව්‍යාජ නිදහස පදනම් කොටගෙනය. පළමුවෙන්ම කිවයුත්තේ ලිබරල් සමාජයක් පරිණත වන විට එය පශ්චාත්-ඊඩිපස් ආකෘතියක හැඩය ලබාගන්නා බවය. මිනිසාගේ ආශාව සම්භව වන්නේ ඊඩිපස් ප්‍රහේලිකාව විසඳීමට යාමෙනි. ඉන් අදහස් වන්නේ විරුද්ධ ලිංගික දෙමාපිය සම්බන්ධයට ආශා කිරීමෙනි. ලිබරල් සමාජයකදී සිදු වන්නේ මෙම ඊඩිපස් ගෝලය පදනම් වන සංකේත ලෝකය සහ එහි මනා ක්‍රියාකාරීත්වය දුර්වල වී යාමයි. මහාඅනෙකා...

To Whom It May Concern

ස්ලාවොජ් ජිජැක් ගේ දාර්ශනික අදහස් මගින් අප සංවිධානයේ මතවාදී දේශපාලනය වර්ධනය වූ අකාරය සලකා බලන විට ජිජැක්ගේ ප්‍රධාන කෘති  තුනක් අධ්‍යයනය කිරීමේ ඉතිහාසය පිරික්සා බැලීම ඉතා වැදගත් වේ. ජිජැක්ගේ ප්‍රකාශකයාට  අනුව මෙම කෘති ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් මුද්‍රණය වන්නේ 1989 සිට 2014 දක්වා වූ කාල පරාසය තුලය. එම කෘති පිලිවෙලින් පහත පරිදි වේ. The Sublime Object of Ideology - දෘෂ්ටිවාදයේ උත්කෘෂ්ඨ...

පොදු ලෝකය හා පෞද්ගලික ලෝක

පොදු ලෝකය හා පෞද්ගලික ලෝක අතර වෙනස සරල ව හා පැහැදිලි ව වටහා ගත හැක්කේ පොදු ලෝකයට ඇතුළුවීමට බාධාවන් නො මැතිවීම මඟිනි. එමෙන් ම අප පෞද්ගලික ලෝක නිර්මාණය කරන්නේ බැහැර කිරීමේ ක්‍රියාව ඇසුරෙනි. පෞද්ගලික දේපළ අයත් වන්නේ ඒවායේ අයිතිකරුවන්ට පමණි. පෞද්ගලික සමාජ වෙන්කර ඇත්තේ සාමාජිකයන්ට පමණි. එමෙන් ම පෞද්ගලික සාකච්ඡා පැවැත්වෙන්නේ තෝරා ගත් පුද්ගලයින් කිහිප දෙනෙකු අතර පමණි. ධනවාදය...

සන්නිවේදන ධනවාදය සහ ප්‍රකාශනයේ නිදහස

ලිබරල් ධනවාදය අපට බොහෝ දේ සන්නිවේදනය කිරීමට අවකාශ දී ඇත. වෙනත් විදියකින් කිවහොත් පශ්චාත් ලිබරල් ආර්ථිකය විසින් නව ඩිජිටල් පොදු අවකාශයක් නිර්මාණය කර දී ඇත. ඒ සෑම අවකාශයක ම අයිතිය ආපසු හිමිවන්නේ ඩිජිටල් උපකරණ, මුහුද යට ඔප්ටික් කේබල්, ගුවන්-අභ්‍යවකාශ කැමරා, ඩිජිටල් තිර, අධි සන්නිවේදන උපකරණ, ඩිජිටල් සංඛ්‍යාත වල අයිතිය හොබවන ලිබරල් ධනවාදී වෙළඳපල ටය. මිනිසා වඩ වඩා එකතුවෙමින් සිටින්නේ මෙම ‘නව ප්‍රජාතාන්ත්‍රික...

Follow us

4,031FansLike
58FollowersFollow
144SubscribersSubscribe

Latest news