Home Blog

A-Z ව්‍යාපාරය

'මහින්ද චින්තනය' පැවති පසුගිය දශකය පුරා අපට විධිමත්ව දේශපාලනය කිරීමට හැකිවූයේ නැත. ඒ පිළිබ්දව අපට චෝදනා රාශියක් එල්ල විය. ලෙනින්ගේ සිටි ඩැනියෙල් ඩර්ටේගා දක්වා වාමාංශිකයන් පන්ති අරගලයේ ව්‍යාජ ආකෘතියක් වූ ෆැසිස්ට්වාදය ඉදිරිපිටදී 'ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය' වෙනුවෙන් පෙනී සිටියහ. දේශපාලනය වෙනුවට පසුගිය කාලයේ විවිධ ව්‍යාපාර කරන අයට අපට මඩ ගැසුවේ 'හුත්තෝ කෝ යකෝ විප්ලවය' කියාය. දැන් අප වැඩ පටන් ගන්නෙමු. අප දැන් ඊට...

මිචෙල් ෆූකෝ/ ප්‍රශාන්ත රත්නායක

හේගල් දර්ශනයට කාර්යයන් දෙකක් නියම කරන ලදී. එකක් වන්නේ, ඊට හිමි ඓතිහාසික සහ ව්‍යාධිවේදී විශ්ලේෂණය යි. ඉන් අදහස් වූයේ, අප අද ඇද වැටී ඇති ස්ථානය ඓතිහාසිකව නිර්මාණය වූයේ කෙසේ ද යන්නත් එනම්, කාල අනුක්‍රමයත් ; 'අනෙක් පැත්තෙන්, මේ මොහොතේ මනසට හිමි ව්‍යාධිවේදී විශ්ලේෂණයන් ය. මින් අදහස් වන්නේ, සමකාලීන මිනිස් විඥාණයේ පිහිටුම් ලක්ෂය යි. මනස තමා පිළිබඳවම සාර...

කලාව හෙජමොනියෙන් ස්වායත්තතාවට

  ''මට නම් ඒකෙ කිසිම ප්‍රහේලිකාවක්, නොතේරෙන සංකීර්ණභාවයක්, අමුතු මනෝ විශ්ලේෂණ න්‍යායක්, දුරවබෝධ දර්ශනයක් නැහැ. මං ඉතා ප්‍රසිද්ධ මෝඩ මිනිහෙක්. පණ්ඩිතයන් මට මෝඩයෙකු කියන එකට මං හරි කැමතියි. මං කැමතියි මේ සමාජයේ සාමාන්‍ය මිනිසුන් අතරින් එකෙකු වෙන්න. මොකද මං ඔය බොහෝ දෙනාට වඩා උපන් ගෙයි පිටස්තරයෙක්. මට අරගලය තියෙන්නෙ ඇතුළෙ ඉඳන් එළියට යන්නට නෙමෙයි. ඇතුළට එන්නටයි.''- Prof. අජිත්...

නර්මිගේ මැදපාන්තික ලිංගිකත්වය

සේවා ආර්ථිකයේ බැලුම් පිම්බීමේ ආර්ථික කොටස නිසා කොළඹ පදිංචිව සිටින මැදපාන්තික ස්ත්‍රීන්ගෙන් යම් සුළු ප්‍රමාණයක තට්ටුවක් අපූර්ව පුද්ගලික නිදහසක් භුක්ති විදිමින් සිටිති. මේ පුද්ගල නිදහස නූතනත්වයේ ව්‍යාපෘතියක් වූ ස්ත්‍රීවාදය නොවේ. මා මේ කතා කරන්නට යන ස්ත්‍රී සාමූහිකය කිසිසේත් ස්ත්‍රීවාදී නැත. නමුත් අනෙක් ස්ත්‍රීන්ට සාපේක්ෂව මෙම ස්ත්‍රීන් පවුලෙන්, රාජ්‍යයෙන් සහ සිවිල් සමාජයෙන් ස්වායත්ත ය. මෙම මැදපාන්තික ස්ත්‍රීන්ගේ පුද්ගලික...

ස්ත්‍රී කවන්ධය

හිස නැති ස්ත්‍රී ශරීරයක් ග්‍රාමීය පිරිමියෙකු විසින් කොළඹ නගරයට රැගෙන ඒමත් සමඟ ගුණදාස අමරසේකර විසින් ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයට හෝ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණට අදාළව කරන ලද රූපක විග්‍රහය අලුත් තලයකට පැමිණෙයි. අමරසේකරට අනුව ජාතික චින්තනය යනු, ජාතික දේශපාලන ශරීරයට සවි වන හිසකි. අපගේ දේශපාලන චින්තනයේ අර්බුදය වන්නේ, එයට හිසක් නැති කමයි. නමුත් හිසක් නැති ස්ත්‍රී ශරීරය මඟින්...

අපි පටන් ගන්නේ කොතනින්ද?

ලෝකය වෙනස් කරන ආකාරයේ පක්ෂයක් ගොඩනැඟීම අරඹන විට මෙතෙක් ලංකාවේ වාමාංශික ව්‍යාපාරය සීමා වී තිබූ අරගලයේ පරාසය අප පුළුල් කළ යුතු ය. ලංකාවේ වාම අරගලය එක්කෝ වෘත්තීය සමිති අරගල වලට සීමා විය, නැතහොත් ගම පදනම් කොටගත් ගැමියාගේ දෘෂ්ටිවාදය වන ජාතිකත්වයට සීමා විය. ගෝලීයකරණයේ තීව්‍රතාවය 'මාධ්‍ය ප්‍රාග්ධනය' හරහා පුළුල් වන අතර ‘මිනිස් ජීවිතයම’ ප්‍රාග්ධනයේ ලාභ මූලාශ්‍රයක් බවට පත්ව...

X සුසමාදර්ශයෙන් ඉවත් වීම

X සුසමාදර්ශයෙන් ඉවත් වීම සහ අනාගත අප ව්‍යාපාරය 80 දශකයේ ඉංග්‍රීසි ජාතික රොක් සංගීතඥයකු වූ රොබට් වයිට්, ඒ යුගයේ එංගලන්තයේ පැවති ආකර කම්කරුවන්ගේ වෘත්තීය අරගලයට සහයක් වශයෙන් පහත ගීතය ඉදිරිපත් කළේය.           “ඔවුන් කියනවා කම්කරු පන්තිය ඉවරයි කියලා;  දැන් අපි හැමෝම පාරිභෝජකයන්.            ඔවුන් කියනවා අපි මේ ඉදිරියට ගමන් කරනවා කියලා; දැන් අපි හැමෝම ‘මහජනයා’ වෙලා.            ඔවුන් කියනවා අපගේ ව්‍යාපාරයට, උදව්වට අලුත් අලුත් ප්‍රතිරූප...

ඔබේ ආශාව රඟපෑම වෙනුවට ඔබව වෙනස්කරන පක්ෂය “සමබිම පක්ෂය ” ජනගතකිරිම.

ඔබේ ආශාව රඟපෑම වෙනුවට ඔබව වෙනස්කරන පක්ෂය 

සුළඟින් සෙලවෙන බාර්ලි

 ‘කෙත් ලෝච්’ විසින් අධ්‍යක්ෂණය කරන ලද''The Wind that Shakes the Barley ''(2006) චිත්‍රපටයේ ඩේමියන් නම් කතා නායකයා IRA සංවිධානයේ සාමාජිකයෙක් වී අයර්ලන්ත ජාතික විමුක්තිය වෙනුවෙන් අරගල කරයි. චිත්‍රපටය ආරම්භ වන්නේ, ඔහු සමඟ අරගලයට ඔහුගේ සහෝදරයා වූ ටෙඩී ද සම්බන්ධ වීමෙනි. සටන අවසන් වන්නේ, බ්‍රිතාන්‍යය සමඟ සාම ගිවිසුමකට IRA සංවිධානයේ එක පාර්ශවයක් අත්සන් කිරීමෙනි. ඩේමියන් අයත් වන්නේ, අරගලය...

අරගලය සමඟ ඉතිහාසය

  අවුරුදු 40කට පසුව සිංහල චිත්‍රපටියක් යළිත් සිනමා ශාලාවලට පැමිණ ඇත. චිත්‍රපටයේ නම ‘හංස විලකි’. ‘හංස විලක්’ චිත්‍රපටය 80 දී තිරගත වන විටම චිත්‍රපට කලාව කර්මාන්තයක් ලෙස මිය ගොස් තිබුණි. ඒ වන විටත්, විජය කුමාරණතුංග වසරේ ජනප්‍රිය නළුවා බවට පත්වීම පුරුද්දකට මෙන් සිදු විය. ප්‍රස්තුතයට අදාළ කාරණය වන්නේ, කර්මාන්තයක් ලෙස මිය ගිය ප්‍රපංචයක් රිදී තිරය මත ජීවමාන වන්නේ...

පශ්චාත්-නූතන මිරැන්ඩා

මීට වසර කිහිපයකට පෙර ධර්මසිරි බණ්ඩාරනායක හමු වූ මොහොතක ඔහු මට මෙසේ ප්‍රකාශ කරන ලදී. “මට ආසයි චිත්‍රපටයක් කරන්න. ‘හංස විලක්’ චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන චරිත හතර දැන් ජීවත් වෙන විදිය පෙන්වන්න. ඒ කියන්නේ, නිශ්ශංක, මිරැන්ඩා, ඩග්ලස්, වසන්ති අවුරුදු 30කට විතර පස්සේ කොහොමද ජීවත් වෙන්නේ කියලා පෙන්වන්න”.                         ධර්මසිරිගේ සිහිනය පුපුරා හංවැල්ල නගරයේ ලැගුම් හලකින් ‘හංස විලක්’ ප්‍රධාන චරිත දෙක වන...

ස්වර්ගයට සහ අපායට ඇත්තේ එකම යතුරකි

                 මූලික සාධක දෙකක් අහෝසි වී ඇත. 1.ලංකාවේ යටත් විජිත ස්වාමියා ඉදිකරන ලද පශ්චාත්-යටත් විජිත රාජ්‍ය යන්ත්‍රය සහ එහි ක්‍රියාකාරීත්වය. මින් අදහස් වන සංස්කෘතික මානය වන්නේ, ලන්ඩන්-මෙට්‍රෝපොලිටන් ශිෂ්ටත්වය අහෝසි වී ඇති බවයි. 2001 වසරේ විවිධ දුෂ්කරතා මධ්‍යයේ පටන්ගත් ‘ලන්ඩන්’ සඟරාවේ තාර්කික අවසානය ද මින් සලකුණු වෙයි. ඉතාම සමීප අනාගත මොහොතක දී X ඉතිහාසයෙන් සහමුලින් වෙන්...

Follow us

4,006FansLike
58FollowersFollow
179SubscribersSubscribe

Latest news